• פרשת השבוע צילום: EAZN,Shutterstock

    פרשת ויקרא – דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם

    מדוע ספר ויקרא – "תורת כהנים" – פותח בציווי לבני ישראל ולא בציווי לכהנים? רבי יצחק אברבנאל משיב

    הרב כרמיאל כהן

    21/03/24 10:15

  • זיו אלול  צילום: טל שחר

    פרשת ויקרא: אל תסתכלו על הפרטים הקטנים, שימו לב לתכלית הסופית

    הכללים הנכתבים בארגון הם לא יותר מפרטים טכניים שנועדו לשקף עקרונות, ערכים ואידאות. דוגמא מצוינת ניתן למצוא במעשה הקורבן בפרשת שבוע | זיו אלול עם דבר תורה חדש על פרשת ויקרא

    זיו אלול

    20/03/24 11:25

  • אשמה צילום: shutterstock

    פרשת ויקרא: כישלון כמנוף להצלחה

    כיצד הקרבת הקורבנות מלמדת על הפקת לקחים? ואיך חברות יכולות להשתמש במודל הזה ביחס לעובדיה, ולייצר DNA של הפקת לקחים אפקטיבית?

    זיו אלול

    24/03/23 13:32

  • ירושלים צילום: shutterstock

    פרשת ויקרא: בירושלים תמיד הרוח נושבת

    עם הרוחות הקרירות בירושלים, כדי שתדלק אש "תמיד" במזבח- חייב להיות נס | היסוד הגדול והחשוב שלומדים מאש התמיד שדלקה על המזבח בבית המקדש

    הרב אסף הר נוי

    23/03/23 17:39

  • פרשת השבוע צילום: shutterstock

    פרשת ויקרא: וַיִּקְרָא אֶל מֹשֶׁה

    רבי יוסף בכור שור (המאה הי"ב) הלך בדרכם של חז"ל וחיבר בין סופו של ספר שמות לתחילתו של ספר ויקרא. אכן הוא הוסיף גם הערה פרשנית מעניינת

    הרב כרמיאל כהן

    23/03/23 10:25

  •  צילום: shutterstock

    פרשת ויקרא: מִן הַבָּקָר וּמִן הַצֹּאן

    שור הוא סמל לגאווה, ולעומת זאת צאן הוא סמל להכנעה ושפלות. לשתי מידות שליליות אלו יש מעלה כאשר הן מצויות בענייני קדושה. מפניני רבי שמואל בורנשטיין מסוכטשוב בעל "שם משמואל

    הרב כרמיאל כהן

    10/03/22 15:52

  • הרב הלל מרצבך צילום: באדיבות המצולם

    פרשת ויקרא | הכיסופים שגדולים מהמציאות

    דוגמא לציפייה לישועה ניתן לראות זאת אצל חתן וכלה לפני חתונתם. הם מתכוננים ומתרגשים הרבה יותר מעצם המציאות אחר כך כשהם כבר נשואים. זוג רגיל שנשוי לא תמיד מתרגש מעצם המפגש היומיומי

    הרב הלל מרצבך

    09/03/22 17:24

  • כל אחד מישראל יכול להתקרב לשכינה. הכותל המערבי.  צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

    פרשת ויקרא: אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן לַה'

    לדעת רבי חיים בן עטר בפירושו "אור החיים", היכולת של אדם, ואפילו הוא בדרגה גבוהה כמשה רבינו, להתקרב כל כך לשכינה, היא אך ורק בגלל היותו שליחם של ישראל. על החשיבות של כלל ישראל ועל החשיבות של כל אחד ואחד מישראל

    הרב כרמיאל כהן

    17/03/21 15:12

  • סליחה צילום: shutterstock

    פרשת ויקרא: על הכוונה ועל השגגה

    שתי תמונות של קורבנות, האחת מחיי 'עדת ישראל' והשנייה מחיי הנשיא. בשתיהן רכיבים דומים: 'שגגה', 'העלם', 'חטא' 'אשמה'. ובכל זאת יש הבדל

    ד"ר משה מאיר

    17/03/21 11:22

  •  צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90

    פרשת ויקרא: אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן לַה'

    לדעת ר"ע ספורנו כוונת המלה "מִכֶּם" היא לציין שההקרבה צריכה להיות פעולה עם משמעות פנימית עמוקה.

    הרב כרמיאל כהן

    25/03/20 23:43

  •  צילום: pexels (nicollazzi xiong)

    פרשת ויקרא: על המנחה

    פרשת ויקרא, פותחת בפרישת מערכת הקורבנות. המערכת נחלקת לשניים, בחלק האחד הקרבנות מהחי, בחלק השני - הקורבנות מהצומח. שמו של הקרבן מהצומח: 'מנחה'. התבוננות על ה'מנחה'

    ד"ר משה מאיר

    25/03/20 23:30

  • אילוסטרציה צילום: shutterstock

    פרשת ויקרא: האם אפשר לענות לקדיש שומעים ברחוב?

    בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, והנחיות משרד הבריאות האוסרות להתקהל, נוצרו שאלות רבות ביחס לדיני מניין שבדרך כלל לא נתקלים בהם ביום יום: האם אנשים מצטרפים למניין כאשר הם רואים את השני אך נמצאים בחדרים שונים, האם מותר לענות קדיש כאשר שומעים קדיש ממרחק ועוד

    הרב יגאל גרוס

    25/03/20 21:48

  •  צילום: באדיבות המצולם

    פרשת ויקרא: על השגגה

    פרשת ויקרא, פורשת פרישה ראשונה את תורת הקרבנות. אחד ומיוחד שבקרבנות, הוא הקרבן הבא על חטא שנעשה בשגגה

    ד"ר משה מאיר

    14/03/19 10:13

  • הרב אלדד יונה צילום: באדיבות המצולם

    פרשת ויקרא: גדרי המצוה לשמוע לסנהדרין

    בפרשתנו אנו קוראים על קרבן המובא כשהסנהדרין טעו. מתי תלמיד שיודע שהסנהדרין טעה מחויב לציית להם ומתי אסור לו לציית להם?

    הרב אלדד יונה

    14/03/19 10:04

  •  צילום: shutterstock

    תפילת "מי שברך" לעגונות ומסורבות גט

    בשבת הקודמת לפורים, וביום העגונה הבין-לאומי עצמו, נוהגים לומר בבתי כנסת רבים תפילת "מי שברך" לעגונות

    ד"ר יעל לוין

    13/03/19 13:51

  •  צילום: shutterstock

    פרשת ויקרא: אשם הוא אשם אשם לה'

    התורה החמירה בקרבן אשם תלוי, שבא על הספק, יותר מאשר בקרבן חטאת, שבא על הוודאי. הרמב"ן מסביר מדוע נהגה התורה כך.

    הרב כרמיאל כהן

    13/03/19 12:32