שאל את הרב

להיות דתיה או לא?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 09/01/03 11:47 ו בשבט התשסג

שאלה

שלום!

כמו שאני רואה את עצמי היום,אני חושבתשעוד כמה שנים אני כבר לא אהיה דתיה(מהסיבות שלי,ומהמסקנות שהגעתי אליהם..)

וכבר עכשיואני מרגישה כאילו אני דתיה רק מבחוץ,עכשיו מה עדיף להמשיך להיות דתיה מבחוץ עוד כמה שניםעד שאני יעזוב את הבית.או להגיד להורים שלי שככה אני וזה מה שבחרתי כבר עכשיו??

תשובה

ב"ה




ברכה ושלום.


אמרו חכמים [" הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים "] וכבר פסק הרמב"ם בהלכות תשובה פרק חמישי " שרשות נתונה לכל אדם בכל מצב " .והבחירה החופשית היא חופשית לגמרי , אבל את נדרשת כבחורה בוגרת לחשוב עם עצמך באופן כן ואמיתי על המשך דרכיך לשקול את הרווח והפסד בכל צד . ולהחליט אך ורק מתוך ידיעה ברורה
מה הם היתרונות והחסרונות שבכל דרך , כמובן שאם את נתקלת בחוסר ידיעה , עליך לברר לשאול ולהתעניין וללמוד מנסיונם של רבים וטובים שהתלבטו באותה שאלה .

אני תפילה שינחה אותך הבורא בעצה נכונה בשכל נבון ויקויים בך הכתוב : " ובחרת בחיים " . הדרך השנייה אין פרושה חיים , כי חיים פרושם חיים רוחניים מלאי סיפוק חדווה ויצירה . טעות היא לחשוב שהסיפוק והחדוה נמצאים מעבר למתרס . ודווקא הגבלות של היהדות הם הם נותנות מסגרת ותמיכה לחיים . לשאלתך השנייה - כמובן שאין טעם לצער את הוריך שהשקיעו בך את מיטב זמנם , הונם ואונם , וכל מה שתחליטו תעשי אך ורק שתהיי ברשות עצמך ולא בבית הוריך .



בברכת הצלחה,





עוזיאל


.

כתבות נוספות