שאל את הרב

אני השנייה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 03/05/24 10:41 כה בניסן התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני בת 21 כבר מתחילה את החיים אחרי שירות לאומי ונמצאת בעבודה,

אבל יש בי בעיה, לפי דעתי נפשית,

אני מוצאת את עצמי הרבה בדיכאון ובדכדוך, מצבי רוח שונים, ברגע שאני מרגישה את זה אז התוצאה זה בעצם בכי ומרגישה שזה עוצר אותי בחיים,

לא יכולה הכי לתפקד, גם לצערי פוגע מאוד

בזוגיות וניהול חיים,

זה כבר כמה שנים,

כאילו שיש 2 כמוני, אחת השמחה ואחת העצובה,

העצובה יותר שולטת בי ומנהלת בי את החיים, אני מנסה להיפטר ממנה או לפחות להחליש אותה אבל זה לא עוזר, תמיד היא חוזרת, בבכי, דיכאון, דכדוך ועצב

אני עושה טיפול NLP שאמור לעזור אבל עכשיו המטפלת אמרה שאולי זה בעיה נפשית שצריך כדורים,

אני לא רוצה להתחיל לקחת כדורים,

מה אני יכולה לדעתך לעשות?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

החיים של כולנו מורכבים. אף אחד לא חי בגן עדן. כל אדם עובר קשיים ומצוקות מכל מיני סוגים. גם אם יש לך חברות שנראות כרגע מאושרות - אף אחד לא יודע מה באמת קורה או מה יקרה להן בהמשך החיים.

מהניסיון שלי למדתי שהקב"ה מאתגר כמעט כל אדם. מתוך הבנה זו חשוב שתנסי לקבל את המצב שלך. יש לך קושי מובנה בחיי הרגש שלך. קושי שמשפיע על כל החיים שלך. זו 'מתנה' של הקב"ה. יש לך בחירה ויכולת להשפיע כיצד לקבל את ה'מתנה' הזאת וכיצד לחיות אתה.

אני לא מבין גדול בענייני נפש זה לא המקצוע שלי, לכן אין לי המלצה מקצועית. אני יכול לציין שהתמודדות אימונית עם הקושי שלך מחייבת לקבל אותו מצד אחד ולא להיכנע לו מצד שני. למצוא דרכים שיקלו על ההתמודדות שלך עם הקושי.

נראה שהדרך הנכונה היא טיפול מקצועי. יאמר לשבחך שכך את פועלת. המטפלת שמכירה את המצוקה שלך, ממליצה על כדורים, אם את לא בטוחה בעצה שלה, אז (כמו בכל תחום) תבקשי חוות דעת נוספת. תפני לאבחון פסיכולוגי או פסיכיאטרי ותראי מה ההמלצה שלהם.

בכל מקרה לא כדאי שהרתיעה שלך מכדורים תגרום לך להמשיך לסבול כל כך בזוגיות ובניהול החיים. תנסי לחשוב באופן חיובי על כך שכדורים יעזרו לך ויאפשרו לך חיים שלמים ומלאים. עדיף חיים מאושרים עם כדורים מאשר חיי צער בלי כדורים.

כתבות נוספות